Tak, by było dobrze - o tworzeniu udanych produktów.
Tak, by było dobrze - o tworzeniu udanych produktów.
Syndrom oszusta w Product Managemencie
W tym odcinku omawiamy "impostor syndrome", czyli po polsku - syndrom oszusta. Jest to zjawisko psychologiczne, w którym osoba wątpi w swoje osiągnięcia i żywi ciągły strach przed byciem „demaskowanym” jako oszust. W kontekście zarządzania produktem lub projektem, może to objawiać się jako przekonanie, że nie jesteś wystarczająco kompetentny/kompetentna, aby nadzorować swój produkty czy kierować pracą zespołu. Pomimo ewidentnych dowodów na kompetencje, takie jak wcześniejsze sukcesy czy pozytywna opinia ze strony innych, osoby z syndromem oszusta często przypisują swoje osiągnięcia przypadkowi, szczęściu lub zdolności do manipulowania cudzymi odczuciami.
Staramy się wymienić kilka przyczyn tego zjawiska, kiedy można je pozytywnie wykorzystać, a kiedy i jak można sobie z nim poradzić.
Jak zwykle zachęcamy do słuchania i polemiki!
Garść źródeł, którymi się posiłkowaliśmy:
- Coaching – Imposter Syndrome - SVPG
- Here’s how to harness imposter syndrome in product management
- How I Overcame Imposter Syndrome as a Product Manager
- How to deal with impostor syndrome as a product manager
Zachęcamy do subskrybcji naszej listy mailingowej na https://takbybylodobrze.pl/